Road trip part 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu Road trip part 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu

Road trip part 1

Door: mdijk

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zijn onderweg! Donderdagochtend zouden we om half 10 vertrekken maar we moesten eerst nog een bezoekje brengen aan de dokter voor malaria pill’nn. Ik kreeg maar liefst 6 pillen voor 11,- euries en je kan ook er nog eens van gaan hallucineren, kan niet beter lijkt me ;)
De auto zat bommetje vol met 2 backpacks, 3 koffers, 26 rugzakken en 5 passagiers, het was een soort van Ryan(t) Air alleen dan op wielen. Het afscheid nemen van iedereen was niet leuk, huilen met de pet op.

Onze eerste stop was Oudtshoorn ongeveer 7 uur rijden vanaf Port Alfred. We namen Route 62, waaaauw wat mooi was het daar. We reden door de bergen, enorme afgronden en heel veel regen maar dat mocht het uitzicht niet drukken. Ik had voor het nodige vertier aan boord gezorgd, BINGOO! In Oudtshoorn hebben we een nachtje geslapen in een heel gaaf hostel.
Na Oudtshoorn zijn we doorgereden naar Cape Agulhas, het zuidelijkste puntje van Afrika. Ook daar was het adembenemend mooi. Daar zijn we een nachtje geweest en toen verder gereden naar Hermanus en vanaf daar door naar Cape Town. Toen we in Cape Town aankwamen was het donker. We kwamen eerst langs Sommerset, een geweldig uitzicht over de stad vanaf de berg.
Cape Town is toch wel ff andere koek dan dat ik gewend ben van Port Alfred. Het lijkt wel alsof ik in New York ben (daar ben ik natuurlijk nog nooit geweest maar ik kan me er iets bij voorstellen). Toen we in de taxi op weg naar de stad zaten werd er ff een paar gasten in elkaar geslagen voor onze taxi, welkom in Cape Town zeg ik dan maar!
We zijn ’s avonds met een grote groep uit geweest in Club 31! Op de 31e verdieping, een waanzinnig uitzicht over de stad. De club was toch wel 1 uit de hogere klasse, we werden met de lift naar boven geëscorteerd en eenmaal daar aangekomen heb ik mijn ogen uitgekeken. Ik heb nog nooit zoveel mooie mannen bij elkaar gezien! Het enige minpuntje was dat ik alle RnB nummers van 1996 voorbij heb horen komen maar ook dat mocht de pret niet drukken. Ik heb me heerlijk vermaakt.

Gisteren zijn we lekker koffie gaan drinken in de stad. En Noor, het is hier WALHALLA! Wat een gave winkels hebben ze hier. Allemaal toffe tweede hands winkeltjes maar dan ook echt heel tof. Niks geen mamamini met oma’s jurken maar echt mooie dingen. Dus ik zou NU een ticket boeken want dan kunnen we helemaal los hier. Ze hebben hier ook een winkelcentrum met winkels van 1000 verschillende merken. Ai ai ai, wie besteld er een vrachtschip voor mij? Hoe moet ik nu alles mee naar Nederland nemen????

Deze week gaan we naar Stellenbosch om een wijntour te doen. Nou, ik vind het enig! Heerlijk wijntjes proeven en kaasjes happen. Daar maak je mij blij mee.
Het is hier trouwens verrekte koud, gister was het 9 graden en REGEN! Veel regen, dus Noor bedankt voor mijn jas. Ik heb nog steeds geen nieuwe gekocht. Want ik ben over beladen. Ik heb al mijn halve backpack gedoneerd aan de townships maar het mocht niet baten. Dus nu mag ik alleen wat kopen als ik wat anders wegdoe. Best goeie regel vind ik zelf want anders moet dat vrachtschip toch maar gehuurd worden!

Vrijdag komen we weer in Cape Town en dan zijn we hier nog tot dinsdag en dan vliegen we naar Durban. Helemaal de andere kant op, weg van de westerse wereld.
Ha, ik zie hier nu een zonnestraal dus wij gaan even de toerist uithangen en in een open dubbeldekker de stad verkennen.

Nou, ik vind het eeeeeeenig!

  • 25 Juni 2012 - 13:58

    Sanne:

    Nice!!

  • 01 Juli 2012 - 16:37

    Anna:

    Heerlijk verhaal bella! Geniet er van!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Goedeeemiddag, 20 april vertrek ik EIN DE LIJK naar Zuid-Afrika voor drie maanden vertier! En ik moet jullie natuurlijk op de hoogte houden van al mijn avonturen. Jullie horen van me! Supaaahh veel groetjes!

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 6728

Voorgaande reizen:

20 April 2012 - 20 Juli 2012

Port Alfred

Landen bezocht: