Laatste dag bij Community Centre, Bathurst. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu Laatste dag bij Community Centre, Bathurst. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu

Laatste dag bij Community Centre, Bathurst.

Door: mdijk

Blijf op de hoogte en volg Maaike

15 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Oke, vooruit dan nog een klein verhaaltje omdat ik jullie dit niet kan onthouden! Gisteren de laatste dag op ons project gehad. Een beetje bedrukt reden we voor de laatste keer richting Bathurst. De laatste keer door de Townships, wat ik heel erg mooi ben gaan vinden.
Toen we aankwamen bij ons project vielen we met onze neus in de ‘kippen’. Maar liefst 40 kippen zaten in het lokaal waar normaal gesproken de kinderen spelen en les hebben. Er stonden allemaal tafels en er waren heel veel vrouwen met vieze schorten.
Janna en ik waren lichtelijk verbaasd over dit tafereel! Wat bleek, ze waren kippen aan het slachten en schoonmaken voor een feest.
We kregen dan ook meteen een stuk kip in onze handen gedrukt, een stuk kippenlever dit keer. Lekker opeten!
Het ritueel van kippen slachten heb ik vastgelegd op film maar dat zal ik jullie besparen want heel gezellig was het niet. Het strotje werd hups 1 2 3 doorgesneden. Twee vrouwen hielden het beest vast. En hij fladderde gewoon lekker verder toen kop en kont van elkaar gescheiden waren! Eeenig om te zien ;)

Er waren gisteren maar heel weinig kinderen dus dat was jammer, zo konden we niet echt afscheid van ze nemen. Maar de medewerkers en manager waren heel tevreden en blij met onze hulp van de afgelopen weken. Met een dikke knuffel hebben we afscheid genomen. En nu maar hopen dat het Community Centre blijft bestaan en dat alle kindjes later een goede opleiding krijgen en heeeeel gelukkig worden.

Gisteravond hebben we een concert gehad van kinderen uit een ander Township. Jemig, die kinderen kunnen echt zo goed zingen en dansen. Daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen! Dat was een mooie afsluiting van deze weken werken in de Townships.

Gisteren nog even mijn externe harde schijf laten zwemmen, dat was niet zo handig van mij. Hij doet het nu alleen nog op een mac book. Dus thank god, ik heb al mijn foto’s nog. Aangezien ik 3 week geleden ook al mijn memory card van mijn camera in de was heb gedaan. Oh ja en mijn laptop heeft ook al een paar keer de vloer van dichtbij gezien. Dus dat gaat lekker hier! Ik ben benieuwd wat het volgende is wat ik kapot ga maken.

Ik heb net mijn laatste verslag ingeleverd (minimale inzet, maximaal resultaat) en nu heb ik alleen maandag nog een presentatie en dan zit het erop! Dan is het derde jaar SPH een feit en hoef ik alleen nog mijn stage te doen. Waar ik overigens druk mee bezig ben!

Hé jongens, groetjeeeees! MOIJOOOOOOOO


  • 15 Juni 2012 - 11:17

    Noortje:

    aah lekker, neem je zo'n heerlijk stukje kippenlever voor me mee? Daar heb ik nou net zin aan (jij lustte voor je wegging niet eens couscous, wat ben je nu toch een wereldwonder!)

  • 15 Juni 2012 - 20:31

    Sanne:

    :) topper!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Maaike

Goedeeemiddag, 20 april vertrek ik EIN DE LIJK naar Zuid-Afrika voor drie maanden vertier! En ik moet jullie natuurlijk op de hoogte houden van al mijn avonturen. Jullie horen van me! Supaaahh veel groetjes!

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 6727

Voorgaande reizen:

20 April 2012 - 20 Juli 2012

Port Alfred

Landen bezocht: