Natte bende! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu Natte bende! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Maaike Dijk - WaarBenJij.nu

Natte bende!

Door: mdijk

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Há, vrinden van het goede leven!

Hier een kort bericht vanuit een kletsnat Zuid-Afrika! Want ook hier kan het regenen, dat doet het al een tijdje. Over drie weken zit ik in de sneeuw in Lesotho, dus de skies kunnen uit het vet gehaald worden. Morgen wordt het trouwens weer 22 graden, dus dat is fijn!

Ik heb het kneiter druk met school, vrijdag moet alles ingeleverd worden. Dus daarom schrijf ik maar ff een kort verhaaltje.
Ik ben natuurlijk ook alweer de helft vergeten van de afgelopen weken dus ik doe even een halve update. Dit weekend ben ik lekker thuis gebleven. Want ik moest nodig een paar sollicitatiebrieven schrijven. Ik heb er maar liefst zeven weten te versturen, dus nu in spanning afwachten.
Zaterdag was er natuurlijk voetbal! Volledig in het oranje gedost hebben we het hier gekeken. We zaten bij Lifestyle waar we 5,- moesten inleggen en dan mocht je onbeperkt drinken. Dat was aangezien de teleurstellende uitslag een lichtpuntje op de avond. Zo dronken als een toeter hebben we de avond voortgezet en er maar een groot feest van gemaakt. Je moet toch wat als het voetbal kut is. Als ze vanavond maar winnen want anders boycot ik het hele EK voortaan!

Deze week is de laatste week van het project ingegaan. Nou dat heb ik geweten! Alle verslagen, kwasten en kinderen vliegen me om de oren. Maandag zijn we begonnen met het verven van het Community Centre. En het is echt super gaaf geworden! Verf talentje hoor, al zeg ik het zelf.
De kinderen en de medewerkers vonden het ook erg mooi geworden, fijnheid.

Vandaag wel het klapstuk van de week meegemaakt! Ik kreeg gisteravond het aanbod om vandaag mee te gaan op game drive (wilde dieren spotten). Dat betekende wel dat ik om 04.45 uit m’n nest moest maar ach dat gaf niet. Ik had nog geen een wild beest gezien dus deze kans kon ik niet laten gaan. Dus vanochtend ging mijn wekkertje en liet ik mijzelf uit mijn warme bed vallen om in de stromende regen richting school te gaan. We gingen met z’n achten in een 7 persoonsbusje, dat kan hier allemaal. Dus wij opgepropt en al richting het wilde beesten park. Het was 1,5 uur rijden en na een uur sloeg onze chauffeur een zandweg in, we waren er bijna. Dachten we!
Na een half uur scheuren over een zandweg kwamen we bij een lodge aan, geen mens te bekennen. Dus wij rondvragen, bleek dat we bij de verkeerde waren. Toen we weer terug wouden moesten we een berg op maar omdat het zo geregend had ging dat niet lukken. Met slippende banden gleden we weer terug, tot hilariteit van de passagiers. Toch maar een andere weg proberen.
Je moet je voorstellen dat we in een soort van space shutle op banden zaten, dat werkte niet echt in ons voordeel in de bush bush.
Eenmaal op de andere weg dacht onze chauffeur wel even vaart te maken en op hop daar zaten we weer vast. Ik zei misschien moeten we uitstappen want met al ons gewicht gaan we niet loskomen uit deze modderpoel. Maar niemand durfde uit te stappen, bang voor de leeuwen. Nou jongens, niet huilen we gaan dr gewoon uit! Als er een leeuw komt dan zing ik wel een liedje en dan gaat ie wel weg. Dus wij uit de auto en duwen. Na veel modder en geduw was onze space shutle weer op eigen krachten en konden we weer instappen.
Toen kwamen we bij de lodge aan, eindelijk. Maar niks bleek minder waar, weer de verkeerde. Hoeveel lodges kan je in godsnaam hebben? Dus weer door de modder op zoek naar de goede.
Na 10 minuten toch gevonden! Onze ranger Phil, afkomstig uit Engeland had wel wat weg van Prince William. Wat een knulletje! Maar we moesten serieus zijn want Phil deed zijn Ranger examen en dat mochten wij natuurlijk niet verpesten.
Hij heeft ons werkelijk een prachtige game drive gegeven (zie foto’s facebook) Vier uur lang zaten we in een enorme landrover zonder dak, heel cool!

Volgende week vertrekken we met z’n vijven in de auto richting Kaapstad. Daar gaan we ongeveer drie dagen over doen. En daarna staan er nog allemaal andere toffe dingen op het program. Dus nog even een paar dagen hard aan het werk en dan begint eindelijk het goede leven.

Het is gek om te beseffen dat het straks allemaal is afgelopen. Dat ik de kindjes van het project nooit meer zie en alle mensen die ik hier heb leren kennen. Ondanks dat ik het project mij heel anders had voorgesteld, heb ik zo ontzettend veel geleerd. Zoiets leer je alleen hier en dat is super tof om dat mee te mogen maken. Deze laatste week ga ik nog allemaal toffe dingen doen met iedereen hier, dat wordt dolletjes!

Nou tot de volgende keer, waarschijnlijk vanuit Kaapstad! Love you long timeee :)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Maaike

Goedeeemiddag, 20 april vertrek ik EIN DE LIJK naar Zuid-Afrika voor drie maanden vertier! En ik moet jullie natuurlijk op de hoogte houden van al mijn avonturen. Jullie horen van me! Supaaahh veel groetjes!

Actief sinds 08 April 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 6729

Voorgaande reizen:

20 April 2012 - 20 Juli 2012

Port Alfred

Landen bezocht: